امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از راه های کسب درآمد است. اما زمانی که فروشگاه خود را ساختید، نباید آن را به حال خود رها کنید. شما باید سعی کنید فروش خود را در اینترنت افزایش دهید، اما چگونه؟ راه های افزایش فروش در اینترنت چیست؟ در این مطلب نکات مهمی را در مورد افزایش فروش اینترنتی و افزایش فروش وب سایت به شما خواهیم داد.
راهکارهایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی
افزایش فروش سایت همواره یکی از دغدغه های صاحبان سایت های فروشگاهی بوده است. به همین دلیل در ادامه راه های افزایش فروش در فروشگاه را بیان می کنیم.
- سئوی سایت فروشگاهی را افزایش دهید
یکی از راه های افزایش فروش در اینترنت، بهبود سئو سایت فروشگاه است. هر روز میلیون ها جستجو توسط کاربران در موتور جستجوی گوگل انجام می شود. قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج گوگل می تواند تاثیر زیادی در افزایش نرخ بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما داشته باشد. شما می توانید از طریق بازاریابی سئو به لینک های برتر گوگل برسید و موقعیت خود را تثبیت کنید.
طراحی سایت فروشگاهی شما باید برای موتورهای جستجو مانند گوگل واکنش گرا و بهینه باشد. طراحی سایت صحیح و بهینه می تواند سئوی سایت شما را تثبیت کند و پس از آن می توانید با ایجاد محتوا برای سایت فروشگاهی جایگاه خود را در گوگل ارتقا دهید.
گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم زبرا دارد که بر سایت های تجاری نظارت می کند و سایت های تجاری با کیفیت پایین را از نتایج جستجو حذف می کند. این الگوریتم تاثیر زیادی در سئو سایت فروشگاهی دارد.
- جزئیات محصول را بنویسید
قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین قسمت سایت فروشگاه است. نحوه ارائه مشخصات محصول نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول می توانید مطالبی از قبیل دستورالعمل استفاده از آن، نحوه ساخت محصول، نحوه تعمیر آن در صورت خرابی و ... را منتشر کنید تا محتوا را انجام داده باشید. بازاریابی موثر برای سایت فروشگاه شما نوشتن جزئیات کاربردی محصول باعث افزایش فروش در سایت شما می شود.
- سایت را ریسپانسیو کنید
بیش از نیمی از خریدهای آنلاین کاربران با تلفن همراه انجام می شود. پس بهتر است سایت شما صفحه نمایش موبایل باشد تا این دسته از کاربران به راحتی بتوانند سایت شما را مرور کنند و فرآیند خرید خود را تکمیل کنند. اگر سایت شما ریسپانسیو موبایل نباشد، فروش زیادی نخواهید داشت.
- فرآیند خرید را برای کاربران سایت ساده کنید
اگر می خواهید از فروشگاه اینترنتی خرید کنید، ترجیح می دهید خرید خود را حتی بدون ثبت نام کامل کنید. انتظار دارید بلافاصله پس از پرداخت، یک پیامک تأیید بر روی تلفن شما ظاهر شود. شما می خواهید هر چه سریعتر و راحت تر خرید کنید. پس چرا همان موضوع را برای مشتریان خود پیاده نمی کنید؟ یکی از دلایلی که کاربران سایت شما را ترک می کنند، فرآیند خرید طولانی و پیچیده است. بنابراین، به عنوان یک مشتری، از سایت خود خرید کنید و ببینید چقدر راضی هستید. پیشنهاد می کنیم از چند نفر دیگر بخواهید این کار را انجام دهند و به شما اطلاع دهند که با چه مشکلاتی مواجه می شوند.
- اعتماد کاربران خود را جلب کنید
یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی جلب اعتماد مشتریان است. حتی اگر نیازهای خود را از مکان هایی خریداری کنید که با عوامل مختلف اعتماد شما را جلب کرده است. یکی از مهم ترین و مهم ترین راه های افزایش فروش وب سایت فروشگاهی، جلب توجه کاربران فروشگاهی با عوامل مختلفی است که از مهمترین آنها می توان به داشتن اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی نام برد. داشتن یک وسیله ارتباطی مطمئن که مشتریان از طریق آن می توانند برای هر موضوعی از جمله سوال در مورد محصولات، پیگیری سفارشات، مشاوره برای خرید و ... با شما تماس بگیرند، یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش آنلاین است.
یکی از مهمترین فاکتورهای یک فروشگاه اینترنتی اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه می باشد. فضای مجازی برای خرید از سایت شما شک و تردیدهایی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. بنابراین باید با روش های موجود این شبهه را تا حد امکان برطرف کنید تا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و نرخ فروش خود را افزایش دهید.
بنابراین پیشنهاد می کنیم وب سایت فروشگاه خود را در سایت اینماد و همچنین در سایت ساماندهی، وب سایت فروشگاهی خود را ثبت نمایید و مجوزهای آن را در سایت قرار دهید.
عوامل دیگری که می تواند به اعتماد کاربران کمک کند شامل ارائه نمونه کار یا ارائه نظرات مشتریان راضی در مورد خدمات و محصولات شما است. مردم دوست دارند به مشتریان قبلی شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند با آنها تماس بگیرند و در صورت رضایت سایر مشتریان با اطمینان خرید کنند.
- راحتی کاربر را در نظر بگیرید
یکی دیگر از راههای افزایش فروش فروشگاه، داشتن رابط کاربری ساده، عضویت بدون دردسر در سایت فروشگاه و سهولت در کلیه فرآیندهای منجر به خرید برای مشتریان است. به این ترتیب محصولات موجود در وب سایت فروشگاه شما باید حاوی مشخصات واضح و دقیق، توضیحات کامل محصول، بررسی محصول، امکان مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر و اتصال سریع به درگاه بانکی باشد تا فرآیند خرید تسهیل شود. مشتریان در بازار هدف خودت را جذب کن تمامی این راهکارها و ابزارها با مشاوره و همکاری یک فروشگاه ساز حرفه ای امکان پذیر است.
برای افزایش فروش سایت فروشگاهی در ابتدا لازم است زیرساخت های لازم برای استفاده آسان کاربران از سایت فراهم شود. به عنوان مثال، اگر محصولاتی برای فروش دارید که قابل مقایسه با یکدیگر هستند (مانند تلفن های همراه، تبلت ها و لوازم الکتریکی که نسخه های متفاوتی دارند)، گزینه ای را در فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید که به کاربر امکان می دهد محصولات را با یکدیگر مقایسه کند. . آنچه را که می خواهید انتخاب کنید.
عملکردهای دیگری مانند بخش پرسش و پاسخ، مشاهده نمودار تغییرات قیمت کالا، ارائه محصولات مرتبط با علایق مشتری، امکان افزودن کالا به علاقه مندی ها، امکان اشتراک گذاری کالا در شبکه های اجتماعی و غیره که به راحتی به کاربران کمک می کند. کاهش سرعت، در نهایت منجر به افزایش فروش برای فروشگاه شما می شود.
- امکان جستجو و فیلتر محصولات
هر محصول دارای ویژگی های زیادی مانند دسته بندی، رنگ، ابعاد، وزن و ... می باشد که ممکن است با برخی از محصولات مشابه یا متفاوت باشد. اینکه کاربر به راحتی می تواند کالای مورد نظر خود را از بین هزاران محصول پیدا کند، به کارایی جستجو و فیلتر کردن محصول برمی گردد. علاوه بر این، ایجاد عملکرد جستجو و فیلتر محصول یکی از راههای افزایش فروش سایت است.
- شفافیت در فروش آنلاین
پس از سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی، مهمترین نکته برای مشتریان و کاربران فروشگاه های اینترنتی شفافیت قیمت محصولات و سایر هزینه ها است که می توان آن را به هزینه های حمل و نقل، هزینه های تحویل، خرید محصولات و هزینه های اداری تقسیم کرد. گفت: عدم شفافیت در اعلام این هزینه ها باعث خروج کاربران از سایت های فروشگاهی می شود.
یکی از راه های افزایش فروش آنلاین این است که تمام قیمت ها و هزینه ها را شفاف کنید. از ابتدای خرید و قبل از هدایت مشتریان به صفحه درگاه بانکی، تمامی هزینه ها باید به صورت شفاف و با توضیحات کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد تا اعتماد آنها از بین نرود. اجازه ندهید سایت فروشگاه شما را ترک کنند. البته شایان ذکر است که با حذف هزینه های اضافی و افزودن توضیحات مختصر می توانید فروش سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید.
- گواهی SSL دریافت کنید
SSL در واقع همان قفل سبز رنگی است که در کنار آدرس برخی سایت ها می بینید. SSL یک پروتکل امنیتی است که آدرس وب سایت شما را از http به https تبدیل می کند. اما این کار برای چیست؟ با فعال سازی این گواهی در واقع شرایطی را ایجاد کرده اید که ارتباط بین کاربران سایت و سایت از امنیت بالایی برخوردار باشد.
از آنجایی که کاربران سایت فروشگاهی هزینه ها را به صورت آنلاین پرداخت می کنند، باید از هک نشدن اطلاعات حساب کاربری خود اطمینان کافی داشته باشند. این گواهی به خوبی می تواند این نوع امنیت را تضمین کند. از طرفی این گواهی به افزایش سئوی سایت شما نیز کمک می کند.
- از یک فروشگاه ساز حرفه ای استفاده کنید
یکی از راه های افزایش فروش آنلاین این است که فروشگاه اینترنتی شما تمامی ابزارها و امکانات لازم برای حرفه ای بودن و جلب اعتماد کاربران و مشتریان را در اختیار داشته باشد (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد). اگر طراحی سایت فروشگاهی شما امکانات لازم را ندارد و یا به هیچ وجه نمی تواند نظر مشتریان و کاربران را جلب کند، می توانید از یک فروشگاه ساز حرفه ای استفاده کنید تا تمامی ابزارهای لازم برای حرفه ای شدن و جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین خود را در اختیار داشته باشید.
- افزایش سرعت سایت فروشگاهی
یکی از مواردی که در افزایش فروش سایت فروشگاهی شما تاثیر مستقیم دارد سرعت بارگذاری آن است. اگر فروشگاه شما کند باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. عوامل موثر بر سرعت سایت عبارتند از: تعداد تصاویر، فرمت و کدگذاری. ابزارهای مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.
GTmetrix ابزاری برای افزایش سرعت فروشگاه آنلاین است.
- قیمت مناسب را برای محصولات در نظر بگیرید
یکی دیگر از عناصری که بر افزایش فروش در وب سایت فروشگاه تاثیر می گذارد، قیمت مناسب محصولات شما است. می توان گفت که بیش از نیمی از مشتریان قبل از خرید در سایت شما، با سایر سایت های مشابه مشورت کرده اند تا بهترین سایت را از نظر قیمت پیدا کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید محصولات سایت خود را به گونه ای قیمت گذاری کنید که یا با قیمت سایر سایت ها یکسان و یا کمتر از آن ها باشند.
شاید بگویید اگر قیمت کمتری ارائه دهیم، سودی نخواهیم داشت! بله، حق با شماست؛ اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رقابت در بازار آنلاین زیاد است و برای ماندن در این بازار باید کمی متفاوت عمل کنید. برای جلوگیری از ضرر مالی خود، می توانید محصولاتی را از عمده فروشانی که قیمت مناسب تری دارند خریداری کنید.
همچنین به یاد داشته باشید که فروش بیشتر همیشه بهتر از سود بیشتر است. هنگامی که تعداد مشتریان شما افزایش می یابد، سود فروش شما به طور خودکار افزایش می یابد.
- فعالیت در رسانه های اجتماعی
یک صفحه یا کانال در چندین شبکه اجتماعی ایجاد کنید و محصولات خود را برای دوستان، آشنایان و مخاطبینی که به کانال یا صفحه خود دعوت کرده اید توضیح دهید. توجه داشته باشید که جوامع مجازی که دارای اپلیکیشن موبایل هستند تاثیر بهتری دارند. در این صورت همیشه روند بازار را پیش بینی کنید تا از فناوری های جدید عقب نمانید و غافلگیر نشوید. اگر اکنون روند رشد تلگرام و ایجاد کانال راه درستی است، بدون تردید این کار را انجام دهید و اگر برنامه جدیدی را مشاهده کردید که توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرده است، سریعاً برای ایجاد یک حساب کاربری به آنجا بروید و بر اساس آن پیش بروید.
- اتصال سایت فروشگاهی به ترب و ایمالز
اگر وب سایت فروشگاه خود را به ترب و ایمیل متصل کنید، مطمئن باشید که فروش زیادی خواهید داشت. هر روز کاربران زیادی از این وب سایت ها بازدید می کنند و از آنجا خرید می کنند. اگر شما یکی از فروشندگان این سایت ها هستید، می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. شما فقط باید یک استراتژی قیمت گذاری داشته باشید تا محصولات خود را از رقبای خود متمایز کنید.
- طراحی سایت جذاب
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که حس اطمینان و امنیت خرید را به کاربر القا کرده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند. نحوه برخورد شما با مشتریان به خصوص در اولین بازدید تاثیر زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در مورد فروشگاه اینترنتی نیز صدق می کند و راهی برای افزایش بازدهی مشتریان فروشگاه اینترنتی است. طراحی سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روانشناسی خرید و استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی وب سایت حرفه ای می تواند تاثیر مثبتی در جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد. انتخاب عکس فروشگاه اینترنتی باید بر اساس معیارهای خاصی انجام شود.
صفحه اول یک وب سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف، جشنواره های فروش و غیره باید در محیطی جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان ارائه شود. به این ترتیب، منوی محصول جذابی به کاربران ارائه میشود و کسانی که پیشنهادات مناسب خود را پیدا میکنند، تجربه خرید خوشایندی را تجربه میکنند.
کلام آخر
می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.
در این مقاله سعی شد تا مسئله افزایش فروش سایت بصورت مختصر بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.
- شنبه ۱۴ مهر ۰۳ ۲۰:۰۶ ۹ بازديد
- ۰ نظر